Därför ska Du investera i utomhusreklam för ökad försäljning!

01.04.2014 09:02

I dagens samhälle med en mer och mer uppskruvad dygnsrytm, spelar utomhusmediet en viktigare roll än någonsin tidigare.
 Inget annat media levererar så snabb och hög räckvidd,  och få andra medier kan ge så kreativa möjligheter till annonsören att få uttrycka sig fritt till sin befintliga eller blivande kund.
Utomhusmedia kan delas in i följande områden:
Traditionell utomhusmedia - Eurosize, stortavlor och pelare
Trafikreklam - Bussar, stationer, tunnelbana, övriga transportmedel
Flygplatsreklam - Reklam på flygplats
Storformat - Vepor
Event - Eventytor i köpcentrum, på centralstationer m.m.
Köpnära - Reklam i butik, utanför butik
Digital utomhus - Alla digitala utomhuskanaler
Det överlägset bästa sättet att nå Dina kunder, både nya som gamla är med LED skärmar och budskap i fullfärg!
Välkommen att höra av dig med en förfrågan.

 

Utomhus finns rikstäckande över hela landet men man kan också arbeta med lokala
kampanjer. Mediet finns i olika typer av miljöer som exempelvis stadsmiljöer, flygplatser,
centralstationer, köpcentrum, för att nämna några.
Mediets flexibilitet har ökat mycket de senaste åren mycket tack vare att medieägarna har
skapat nya mer anpassade paketeringar/kundlösningar. Från att tidigare enbart ha varit ett
utpräglat riksmedia erbjuds idag flexibiliteten att köpa en specifikt utvald yta. Dagens
snabba tryckteknik ger goda förutsättningar för flexibilitet och kort framförhållning.
Annonsörer använder utomhusmediet av många olika anledningar:
Driva försäljning
Skapa kännedom om produkter och tjänster
Bygga varumärke och image
Skapa och driva opinion
Utomhusannonsering är kostnadseffektivt. Få medier klarar att konkurrera med utomhus i
att leverera kvalitativa kontaktkostnader på mycket låga nivåer, se mer information om
Outdoor Impact där kontaktkostnader kan räknas fram.
En mycket positiv sidoeffekt av mediet är att leverantörerna tecknar avtal med
Svara
Vidarebefordra